Let's go! - Reisverslag uit Beuningen, Nederland van Sophie Willemsen - WaarBenJij.nu Let's go! - Reisverslag uit Beuningen, Nederland van Sophie Willemsen - WaarBenJij.nu

Let's go!

Door: Sophie

Blijf op de hoogte en volg Sophie

11 Juli 2014 | Nederland, Beuningen

Lieve allemaal,

Nog twee nachtjes slapen en dan is het zover! Dan gaat eindelijk mijn avontuur ‘Downunder’ beginnen. Zondag 13 juli om 11:50 vlieg ik vanaf Düsseldorf naar mijn nieuwe woonplaats, met een korte tussenstop van twee uurtjes in Abu Dhabi. Alhoewel ik naar Melbourne ga om studiepunten te halen, begint vooral eerst het goede leven. De eerste week is er al een etentje en avond op stap gepland samen met een aantal andere exchange studenten uit mijn buddy-group. Via Facebook zijn al verschillende groepen gemaakt waardoor ik al met een aantal mensen contact heb gehad. Zo zie je maar, social media kan zo leuk zijn!! Mijn buddy-group bestaat uit 13 man, uit oa Zweden, Engeland, Taiwan, Duitsland en Korea. Ook heb ik al wat mensen gesproken uit India en de Arabische Emiraten die al in Melbourne zitten. Heel erg leuk om al met wat mensen contact te hebben voordat je aankomt, dat geeft een fijn gevoel. Iedereen maakt elkaar enthausiast door leuke dingen te vertellen over Melbourne of de uni en sturen leuke links door zoalsk deze; ’26 things only people who studied in Australia understand - http://www.buzzfeed.com/laraparker/things-only-people-who-studied-in-australia-understandOok is het ontzettend leuk om te zien waar andere internationale studenten vandaan komen. Van alle continenten komen er wel een aantal mensen, het is erg verspreid. Het lijkt me een hele aparte ervaring om internationale studenten te ontmoeten.

Het eerste weekend ga ik mee op het ‘Great Ocean road weekend’. We rijden dan met een bus vanuit de universiteit in Bundoora (een suburb ongeveer 15 km boven Melbourne) over de great ocean road richting het stadje Lorne. Hier gaan we onder andere leren surfen en dieren en natuur van Australie bekijken. In het weekend van 8 augustus is er ook een weekendje gepland naar Philip Island, bekend om de kleine pinguins die ’s avonds vanuit de zee tussen de mensen door het land op lopen, schijnt heel bijzonder te zijn om te zien. Hier gaan we ook naar de Formule 1 racebaan, een dierentuin en lokale surfstranden. Allemaal leuke vooruitzichten ☺
Natuurlijk ben ik naast leuke uitstapjes, cultuur snuiven en relaxen ook van plan om te studeren. Omdat ik mijn minor op LTU doe mag ik zelf 4 vakken kiezen die ik ga volgen. Dat zullen zijn; interpersonal skills & conflict management, high performance work systems, international marketing en marketing and public relations. Lijkt me een mooie uitbreiding van mijn studie Organisatiewetenschappen. Als ik terug kom van Australie is het nog een half jaar studeren en dan heb ik mijn bachelor diploma (hopelijk) binnen.

Halverwege november zijn de tentamens voorbij en is het in Australië zomervakantie. Dan is mijn avontuur nog niet afgelopen, want 20 december, vlak voor kerst, vlieg ik pas terug naar Nederland. Ik heb dus nog een maand om rond te reizen. Waar ik heen ga weet ik nog niet. Ik vind het gezelliger om met andere studenten te reizen dan alleen, dus hoop daar leuke vrienden te maken die met mij samen willen reizen. Zelf zou ik heel graag Sydney, een klein stukje van de outback en the Great Barrier reef willen zien. Maar dat is dus voor later. Eerst Melbourne verkennen!

Mijn koffer is bijna ingepakt. Het verbaast me ontzettend hoe weinig ik meeneem voor een half jaar. Ik ga wonen in Menzies College, een groot gebouw waar ik verblijf met ongeveer 400 andere studenten die ook studeren aan LTU (La Trobe University). Daar liggen al veel spullen dus naast mobiel, laptop kleding, toilettas en natuurlijk mijn camera heb ik eigenlijk niets nodig.
Ook skype, facetime en viber zijn ondertussen geïnstalleerd, zodat geen kans heb om iedereen thuis te vergeten ;). Het tijdsverschil is op dit moment +8 (vanuit Nederland gezien), en in de wintertijd +10. Hopen op niet te veel jetlag dus! Ook zal het ook even omschakelen worden met het seizoen. In Melbourne is het nu namelijk winter. Hoewel veel mensen denken dat het daar nooit koud is, was het er vandaag toch echt 10 graden! Dus een winterjas en handschoenen liggen ook al klaar.

Ik ga proberen jullie wekelijks op de hoogte te houden van wat ik meemaak hier. Ook ben ik van plan om veel mooie foto’s te maken, wat wel moet lukken met mijn nieuwe camera, dankjewel pap en mam hiervoor ;).

Zondag moet ik dus als laatst afscheid nemen van Anja, Jos, Yannick en natuurlijk Dennis.. Afscheid nemen van Dennis is het moment waar ik het ergst tegenop zie van mijn hele exchange. Op exchange gaan lijkt me een ontzettend mooie ervaring die ik absoluut niet wil missen, maar weggaan bij de mensen waarvan je veel houdt blijft natuurlijk moeilijk. Maar we hebben beloofd goed contact te houden, ik heb er vertrouwen in dat het allemaal goed komt.

Wordt snel vervolgd..

Liefs Sophie

p.s. Op de site; http://melbourne.listofcity.com vindt je Melbourne’s big list, met allerlei informatie over Melbourne. Dus als je het leuk vindt, neem vooral even een kijkje!

  • 11 Juli 2014 - 16:44

    Agnes Broes- Melsen :

    Hoi lieve Sophie,
    Wij wensen je een hele fijne en mooie reis! Een prachtige uitdaging en tijd ga je tegemoet
    Ga vooral genieten! Je zult zien dat de tijd voorbij zal vliegen.
    Groet en dikke knuffel van ons.
    De Broesjes.

  • 11 Juli 2014 - 17:35

    Marion:

    Ha lieve Sophie,wat leuk om jou zo te kunnen volgen! Veel schrijven dan weten wij ook alles.We gaan je missen dit half jaar ! Natuurlijk gaan we goed voor jouw Dennis zorgen en natuurlijk komt het allemaal goed !
    Ga maar lekker genieten daar !
    Heel veel liefs van Henk en Marion.

  • 11 Juli 2014 - 18:18

    Wap:

    Ha Sophie,

    Wat een geweldige tijd ga je tegemoet. Allemaal geweldige uitstapjes voor de boeg en vast en zeker veel nieuwe vrienden en interessante vakken.
    Je merkt het al, ik ben helemaal niet jaloers (Ahum).
    Afscheid nemen is nooit leuk maar als je daar eenmaal bent dan vliegt de tijd voorbij!
    Mocht je het nou echt niet meer houden van heimwee naar Dennis, dan offer ik me graag op om hem langs te komen brengen!

  • 14 Juli 2014 - 14:05

    Oma Willemsen:

    Hallo, Sophie,wat een gezellig verslag!klinkt heel gezellig en interssant ,prettig dat de reis zo goed is verlopen jij bent een bof kont .Groet Oma

  • 14 Juli 2014 - 22:48

    (Tante) Roelinda:

    Lieve Sophie,

    We zullen vanuit Apeldoorn met veel interesse je verslagen gaan lezen! Het is zo supergaaf dat je dit doet! Het zal een ervaring zijn waar je je leven lang wat aan gaat hebben! Stiekem een beetje jaloers dat ik zelf die stap nooit heb genomen voor ik me ging settelen. Dus ik juich dit alleen maar toe!
    Kijk uit voor overstekende kangeroes! :-)

    Heel veel plezier enne... Keep in touch!

    Take care,
    Roelinda, Guido, Justus en Ruben met een big fat kissssssss!!!!



  • 15 Juli 2014 - 07:23

    Lianne:

    Geniet er van. Ik ga je reisverslagen lezen. Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Actief sinds 02 Juni 2014
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 8262

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 20 December 2014

Exchange Melbourne

Landen bezocht: