Phillip Island and Melbourne's fashion - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sophie Willemsen - WaarBenJij.nu Phillip Island and Melbourne's fashion - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sophie Willemsen - WaarBenJij.nu

Phillip Island and Melbourne's fashion

Blijf op de hoogte en volg Sophie

05 September 2014 | Australië, Melbourne

Lieve allemaal,

Vorig weekend ben ik een weekend op Phillip Island geweest met de surf club. Dat heb ik een beetje last-minute besloten, aangezien ik helemaal niet kan surfen en de vorige keer niet zo’n succes was (toen kreeg ik een surfboard in mijn gezicht) wilde ik niet een heel weekend surfen. Maar toen ik erachter kwam dat we ook naar de pinguïn parade en een wildlife park zouden gaan wilde ik graag mee! Dat waren de twee redenen waarom ik graag naar Phillip Island wilde en een beetje surfen leek me wel leuk. Vandaar vertrokken we vrijdag met de surf club richting Phillip Island. Het is een eiland (je kunt er gewoon via een brug komen) ten zuiden van Melbourne. Het was maar twee uurtjes rijden, dus we hadden genoeg tijd om ’s avond met de groep kennis te maken. We waren met ongeveer 35 man, en het was een hele leuke groep! Zaterdagochtend gingen we natuurlijk; surfen! Ik kon het al een stuk beter dan de vorige keer op de Great Ocean Road trip, en ben helemaal heel gebleven deze keer ☺ Het weer was echt super lekker. Vanaf 1 september is het lente, dus het zou nu warmer moeten worden. ’S Avonds zijn we naar de pinguïn parade geweest. Dat was fantastisch! Op Phillip Island wonen de kleinste pinguïns ter wereld. Overdag gaan ze de zee in om te vissen, en als het donker wordt komen ze het water weer uit om te gaan slapen. Dat ziet er zo grappig uit! Ze zijn zo klein en waggelen in kleine groepjes de zee uit. Soms worden ze weer omvergegooid door een golf, en moeten ze heel snel weer terug lopen. Heel schattig. Zondagochtend hebben we weer gesurft maar die dag was dat minder leuk. De golven waren veel hoger en het was veel moeilijker om te surfen. ’S Middags zijn we naar een wildlife park geweest. Daar leven allerlei Australische dieren, en je kon ook de kangoeroes en wallaby’s (kleine kangoeroes) voeren. Dat was zo ontzettend leuk! Verder waren er ook emoes, koala’s (maar die lagen te slapen) en dingo’s. Kortom, weer een ontzettend leuk weekend gehad en een mooi stukje Australie gezien ☺

Dinsdag ben ik naar de Melbourne spring fashion week geweest! Ik was nog nooit bij een echte modeshow geweest, het was supergaaf om een keer mee te maken! We hadden een hele mooie plek op de derde rij. Het was een modeshow van verschillende opkomende designers, en ze hadden echt mooie kleding gemaakt. Het was ook heel erg leuk om gewoon in het publiek te kijken, sommige mensen zagen er heel erg chic en modieus uit.

Vanochtend heb ik ook mijn eerste mid-semester test gehad. Die ging prima, daar heb ik in ieder geval een voldoende voor :) Volgende week heb ik er weer eentje en de week daarna moet ik 2 opdrachten inleveren en een presentatie geven. Het is dus nog even hard werken voordat ik naar Nieuw-Zeeland ga in de mid-semester break! Week 6 is nu voorbij, en na week 9 ga ik naar Nieuw-Zeeland. Ik ben nu dus al op de helft van de collegeweken hier (dat zijn er 12 per semester). Elke keer als ik weer een stukje schrijf realiseer ik me weer hoe snel de tijd voorbij vliegt!

Liefs Sophie

  • 06 September 2014 - 15:57

    Anja:

    Hallo Sophie, ja de tijd vliegt voorbij voor ons al, laat staan voor jou wanneer je zoveel meemaakt. Het is weer een mooi verhaal geworden. Ik mis nu alleen de foto's bij dit verslag.
    Leuk om zo'n modeshow mee te maken. Daar wordt je helemaal blij van. Daar begrijpt Jos niets van natuurlijk, die heb ik met wat overredingskracht vandaag mee naar de winkel kunnen nemen voor een nieuw pak, poeh!
    Ook die pinguïns lijken me ook koddig om te zien. Jammer dat je daar geen foto van mocht nemen. En....je durfde toch nog te surfen! Leuk hoor. Wij hadden gisteren een barbecue van Jos zijn afdeling. Dat was erg lekker en gezellig. Ook culinair gezien zeer goed. En...vanavond komt Dennis gezellig weer even langs. En nu ga ik nog even de tuin in, heerlijk.
    En morgen zie ik je weer even op Skype, gezellig.
    Liefs Mama XXX

  • 06 September 2014 - 20:36

    Jerry Croes:

    Hoi Sophie, hier ben ik ook weer. De vorige keer at je nog kangoeroe en nu kleine schattige pinquins :). Fijn dat je ook punten op zak heb.Tjemig, wat maak je toch veel mee. Hier is alles OK. De buren gedragen zich, en het weer gaat weer de goede kant op. Twister is op muizen jacht in onze tuin, waardoor Leny regelmatig in de stress vliegt :). Vandaag net als jouw moeder in de voortuin geschoffelt en bourgondisch proeverij bezocht bij Beau in Brakkestein. Ook met Joury en Kelly gaat het goed, dus geen stress haha. Nog jouw tijd vliegt, dat is een goed teken, x De buurtjes Leny en Jerry NB en blijven schrijven zo hebben we toch een beetje vakantie gevoel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Actief sinds 02 Juni 2014
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 8260

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 20 December 2014

Exchange Melbourne

Landen bezocht: