Living the Aussie life - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sophie Willemsen - WaarBenJij.nu Living the Aussie life - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sophie Willemsen - WaarBenJij.nu

Living the Aussie life

Blijf op de hoogte en volg Sophie

19 September 2014 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal!

Ondertussen ben ik alweer met de 8ste collegeweek begonnen, dus het is wel weer tijd voor een verhaal.
Afgelopen weekend ben ik veel in de stad geweest. Vrijdagavond hebben we Maleisisch gegeten. Niemand die mee was komt ook daadwerkelijk uit Maleisie maar de noedels waren toch even lekker ☺ Daarna zijn we nog naar twee hidden bars op zoek gegaan. In eentje was ik al geweest, want die was een groot succes. De andere nog niet maar die was ook erg mooi! Het blijft toch vreemd dat er zulke leuke bars zijn, die er zo stylisch en mooi uitzien van binnen, maar gewoon in een stil steegje zitten waar je normaal nooit in zou gaan. De volgende dag zijn we naar een superleuk ontbijtcafe geweest en daar hebben we goed gebruncht. Wat door de stad gelopen en geshopt, en daarna zijn we naar een Koreaanse film geweest, aangezien het er nu een korean film festival is in Melbourne. Dat was heel interessant. Ik weet nog steeds niet zo goed wat ik ervan vond, haha. Er was heel veel bloed in de film, wat op zich niet heel raar is omdat de film ‘young blood’ heette, maar wat eigenlijk toch wel heel vreemd was aangezien het ging over middelbare scholieren die elkaar regelmatig in elkaar aan het slaan waren. Daarna zijn we heel kort naar een winkelcentrum geweest en daarna naar een Chinese lantern festival. Het stelde niet zoveel voor, ik had verwacht dat mensen ook echt met lampionnen zouden rondlopen in een soort optocht, maar dat was niet zo. Zondag heb ik hard aan mijn papers gewerkt in het zonnetje ☺ dat heb ik vorig weekend ook al gedaan op zondag en dat beviel prima!

Maandagavond heb ik mijn laatste zelfverdedigingsklas gehad. Het was heel leuk maar hoop dat ik het nooit nodig heb!
Woensdag zijn we de stad in gegaan voor nog een keer een karaoke avond, want de vorige keer was zo gezellig! Ook die avond was heel erg leuk ☺
Gisteravond ben ik naar het Munich Brauhaus geweest, waar we schnitzel hebben gegeten en bier hebben gedronken. Niet helemaal nieuw maar wel heel gezellig ☺
Twee weken geleden heb ik ook schnitzel gegeten, maar dan de Australische variant ‘parmasan’. Dat is typisch Australisch. Het is een schnitzel met een soort tomatensaus, ham en kaas erop. Smaakte goed, een beetje pizza achtig vond ik, maar daar was niet iedereen het mee eens haha.

Mijn mid-semester testen en meeste deadlines zijn voorbij (gelukkig :p). Over een week gaan we al naar Nieuw Zeeland! Vrijdag de 26ste vliegen we naar Auckland voor 10 dagen. Afgelopen week hebben we de accommodaties geboekt en ook wat activiteiten. We gaan onder andere skydiven, naar een gloeiwormgrot, een paar meiden gaan naar Hobbiton en we gaan naar een hot-water beach om onze eigen badkuip te graven. Ik heb er heel veel zin in!

Maar eerst staan er voor volgende week nog leuke dingen op het programma. Zaterdag gaan we typisch aziatisch 'hotpot' eten, zondag gaan we met een trein naar de wijngaarden rondom Melbourne, en maandagavond gaan we met een groep lasergamen :) Dat laatste kan ook in Nederland maar het blijft leuk :p

Liefs Sophie

  • 19 September 2014 - 13:44

    Je Tante Agnes:

    Leuk om na enige tijd je verhalen te lezen! Maar wat heb jij het slecht zeg! Regelmatig zie ik de foto's via Facebook voorbij komen en de leuke dingen die je allemaal onderneemt.
    Geniet meisje! de tijd gaat snel en voor je het weet ben je weer in je eigenste landje.
    Het weer is hier geweldig, de afgelopen weken hebben we echt zomers weer gehad.

    De afgelopen dagen hebben wij genoten van de herdenking 70 jaar operatie " Market Garden" vele colonnes van oorlogsvoertuigen, demonstraties en droppings van parachutisten hebben we kunnen volgen. Morgen zaterdag 20 september is de Graaf afgesloten en komen er vijfhonderd authentieke legervoertuigen uit de tweede Wereldoorlog langs ons huis.
    Het zal best indrukwekkend zijn.

    Sophie, het gaat je goed, geniet van alles wat op je pad komt.
    Tot horens en een dikke knuffel van ons allen.
    Groetjes Agnes.

  • 19 September 2014 - 14:11

    Dinie:

    Hallo sophie,
    Leuk...jouw verhaal al weer gelezen en foto.s gezien. Zo knap en bijzonder dat dit alles kan:bezig met studie maar zeker ook heel veel bezig met allerlei leuke dingen doen en ondernemen daar. Ik geloof niet dat dit mij zou lukken...maar goed in mijn studietijd was het sowieso anders....
    Donderdag weer op de koffie bij anja...maar ook in regelmaat hebben we samen app contact hoor....n beetje bijbeppen op zijn tijd.
    Dit weekend kermis hier...leuk voor de meiden hier, die hebben al allerlei plannen met vriendinnen . Leuk!! Ik ga lekker even de tent in maandagmiddag..n biertje drinken..
    Sophie n hele fijne tijd in nieuwzeeland...ik ben benieuwd hoe jij t daar gaat vinden..
    Liefs van dinie, groeten van naud, ylja en emyxx

  • 19 September 2014 - 21:19

    Jerry Croes:

    Hoi Sophie, goed te lezen dat je voldoende eet . En niet alleen kangoeroe maar ook heerlijke schnitzel en aziatische hotpots. Koreaanse vecht filmpie en zelf ook leren om van je af te slaan :) straks Nieuw Zeeland .....hoe gaaf is dat! Hier is nazomers weer, heerlijk ! Met ons en de buren gaat het goed, xx Jerry en Leny

  • 20 September 2014 - 18:21

    Pa:

    Bij Hidden Bars in stille steegjes krijg ik heel andere beelden dan stilistische hoogstandjes zoals jij dat beschrijft. De overeenkomst met jouw hidden bars in Melbourne en die van mijn verbeelding is inderdaad dat ik er nooit zomaar heen zou gaan:-). Ik kan vanavond nog altijd naar de Vlaamse Gas in Nijmegen. Het ruikt daar in ieder geval altijd erg exotisch.

    Het Munich Brauhaus is wel heel toepasselijk: de Oktoberfeste in Muenchen zijn weer net begonnen, dus het bier kan weer rijkelijk stromen. Ik houd het graag bij een mooie Belgische specialiteit.

    Dat jij nog eens Bruce Lee achtige films zou gaan kijken. Wat een ontwikkeling! Dit zou ook iets voor Steven Seagal kunnen worden. Hij is zijn snelheid een beetje kwijt, maar kan nog steeds erg doordringend kijken ("assumption is the mother of all fuck ups" nietwaar). Hiermee kan hij wedijveren met de net weer opnieuw gebotoxte en her en der gelifte Sylvester Stallone, ook al meer dan 65 lentes oud, die ook maar van geen ophouden weet.

    Erg inspirerend zijn ook je culinaire avonturen. Ik kom niet veel verder dan Heel Holland Bakt, waarbij we onder leiding van Martine Bijl (80 lentes jong) kunnen zien hoe je tompoucen (sic!) bakt. Geloof het of niet, maar is er is niets moeilijker dan dat. Niet alleen het bakken, maar ook het opeten is een vak apart.
    Ik beloof dat als je weer thuisbent ik ook eens op de Maleisische of Taiwanese tour zal gaan.

    Het klinkt weer allemaal als een jeugddroom wat ik lees.

    Geniet ervan

    Pa

  • 20 September 2014 - 18:28

    Yvette, Mabel, Fleur & Twan:

    Lieve Sophie,

    Wat maak jij veel mee! We zijn enorm jaloers. We volgen je blog wekelijks. Mabel hoopt dat je weer snel terugkomt. Groetjes en Liefs van Fleur. We missen jou, tot snel, Yvette
    Geniet ervan, deze ervaringen zijn onvergetelijk en zijn een super bagage voor alles wat nog voor je ligt. Probeer de max eruit te halen maar zo te lezen maar ben je daar goed mee bezig!! Groet, Twan

  • 20 September 2014 - 20:48

    Ina Van Vliet:

    Zo wat je ver haalt is lekker.
    Een uitdrukking die nog steeds van toepassing is.
    Ik ga ervan uit dat alles wat je eet, cholesterol verlagend is, calorie arm, zoutarm, zonder smaak- en kleurstoffen, in kleine porties wordt opgediend, anders zie ik het somber voor jou in.
    Want ieder pondje gaat door het mondje en je zit daar heerlijk te smikkelen in al die restaurantjes.
    Maar met die verdedigingssport vecht je alles er wel weer af.
    Nu op naar Nieuw-Zeeland.
    Ben benieuwd of het daar een ander soort natuur is.
    Er is weer genoeg te beleven.
    Geniet ervan.
    Wij genieten van stralend zomer weer.
    Zo mag september nog wel even doorgaan.
    Groet van mij, Ina van Vliet.

  • 23 September 2014 - 16:11

    Wap:

    Ha Soof,

    Ik krijg zowaar honger van jou verhaal. Tja moet je het ook maar niet om 16.00 uur s middags lezen natuurlijk! Wat een gave dingen maak je mee zeg.
    En ook veel leuke mensen om je heen aan de foto's te zien.
    Ga zo door, en ook al kun je sommige dingen ook in NL doen. Zolang het zorgt voor een leuke/gezellige middag of avond dan is het de moeite waard!

    Enjoy!

    X Bas & Wap

  • 23 September 2014 - 19:55

    Janny Kleine:

    Hallo Sophie,
    Weer een mooi verslagvan je gelezen over alles wat je meemaakt en ook dat je lekker eet.
    Heel veel plezier in Nieuw Zeeland. Volgens onze buurtjes van no.61 is het er prachtig. Zij waren reisden er dit voorjaar.
    Veel liefs van Roel en Janny

  • 24 September 2014 - 16:01

    Angela:

    Hoi Sophie,
    Tot nu toe een mooie nazomer gehad maar het komt op dit moment "met bakken uit de hemel". Leonie en Frederique zitten nu op de fiets, niet echt iets om jaloers op te zijn, haha.
    Mooi weer om weer even te lezen hoe het met je gaat.
    Het is maar goed dat je alles in een dagboek schrijft want dit is echt veel te veel om te onthouden. Ik vind het ook heel leuk om de foto's te kijken, heb ik toch het idee dat ik er een klein beetje bij ben.
    Fijn om te lezen dat het ook goed gaat met de studie.
    Gisteren was er in het nieuws dat studenten die een tijdje in het buitenland studeren meer kans hebben op een baan dan studenten die dat niet doen. Dus het kost dan wel een paar centen maar het staat gelukkig ook goed op je CV.
    Ik hoorde van Anja dat Dennis regelmatig bij hun eet dus daar wordt goed voor gezorgd!!
    Blijf lekker genieten!We houden je in de gaten! Liefs, Wim, Angela, Leonie & Frederique.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Actief sinds 02 Juni 2014
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 8265

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 20 December 2014

Exchange Melbourne

Landen bezocht: