Vegemite,footy and other strange Australian things - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sophie Willemsen - WaarBenJij.nu Vegemite,footy and other strange Australian things - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sophie Willemsen - WaarBenJij.nu

Vegemite,footy and other strange Australian things

Blijf op de hoogte en volg Sophie

05 Augustus 2014 | Australië, Melbourne

Hey allemaal,

Wat ik helemaal ben vergeten te vertellen vorige week is dat ik de eerste kangoeroes heb gezien, niet van ver weg maar van dichtbij :D Naast de uni ligt het ‘Latrobe Wildlife Sanctuary parc’, een afgeschermd park waar verschillende plant en diersoorten leven en studenten en onderzoekers onderzoek doen naar de natuur. Iedereen mag er naar binnen, en tijdens de orientation week werd er een rondleiding georganiseerd voor studenten. Helaas lag er ook een dode kangoeroe, dat was voor veel mensen even schrikken. De levende kangoeroes waren heel dichtbij en helemaal niet bang voor mensen. Mooi om er eindelijk een van dichtbij te zien! Aankomende zondag gaan we naar de dierentuin, ik hoop dat je daar de kangoeroes ook mag aanraken of eten mag geven, dat zou heel leuk zijn!

Afgelopen zaterdag was ik weer in de stad, deze keer bij het het Lord Mayors student welcome festival. Dit is een soort welkom van de burgemeester van Melbourne naar alle nieuwe internationale studenten. Je kreeg er vooral informatie over reizen, studentenclubs in de stad, er was een modeshow, maar dat was het eigenlijk wel. Het was leuk maar stelde niet heel veel voor. Daarna zijn we naar een Japans restaurant gegaan waar ze een ‘sushi train’ hebben. Ik ken dit eigenlijk alleen van tv dus was heel leuk om een keer in het echt geweest te zijn. Nou ben ik niet zo’n visliefhebber, maar het was toch erg lekker. Er waren ook garnalen en salades dus voor iedereen zat er wel iets bij. Als toetje hebben we ergens anders frozen yoghurt gegeten, dat hebben ze hier zo veel in Melbourne! Echt genieten want in Nederland hebben ze dat bijna nergens.

Er zijn heel veel leuke dingen te bezoeken in Melbourne. Vorige week zaterdag waren het de ‘Melbourne open days’. Veel gebouwen die normaal gesloten zijn waren nu opengesteld voor bezoekers en er waren rondleidingen. Helaas hadden we maar tijd voor een gebouw, dat was het parlementsgebouw van Australië. Dat was heel interessant om te zien. Er werd van alles vertelt over Australische geschiedenis en politiek, en we mochten overal naar binnen. Ik heb zelfs op de stoelen gezeten waar de huidige Australische ministers nu op zitten!

Elke zondag is er vlakbij de uni een markt, waar ik heel veel groente en fruit heb gekocht want; ik heb een smoothiemaker/blender gekocht! Deze week heb ik heel veel groene smoothies gegeten ☺ wel veel werk elke ochtend maar heel gezond en lekker! Een studente had er een gekocht voor 15 dollar (!) bij K-mart, daardoor werd ik geïnspireerd en ondertussen hebben al redelijk wat mensen er ook een gehaald.

Na de markt ben ik naar een echte Australische footy game geweest. Dat is het Australische rugby. De regels zijn vrij ingewikkeld, ik snapte er niet heel veel van, maar het was heel gaaf om te zien! Af en toe lijkt het net alsof de spelers elkaar knuffelen, wat ervoor zorgde dat we ook heel hard hebben gelachen!

Deze week heb ik ook plannen gemaakt om in de mid-semester break, 27 september tot 4 oktober, naar Nieuw Zeeland te gaan. We gaan met 5 meiden, en huren dan een auto om het noordereiland te kunnen zien. We zijn van plan om naar Auckland te vliegen en vanaf daar onze reis te beginnen. We willen graag een gloeiworm-grot te zien en Hobbiton bezoeken, waar de Hobbit en Lord of the rings films zijn opgenomen. Ook willen we Coromandel te bezoeken, wat een heel mooi strand blijkt te zijn. Rotura, een culturele stad waar je ook veel extreme sporten kunt beoefenen, willen we ook zien. Ik heb er ontzettend veel zin in! Het is daar ongeveer hetzelfde weer in Australië, wat betekent dat het eind september lente is en verwachten we dat het mooi weer zal zijn (20-25 graden).

Donderdag was er een open avond om scuba diving te proberen in het zwembad op de uni. Het was helemaal compleet met duikfles, flippers en duikbril. Dat was een stuk moeilijker dan ik dacht! We kregen een paar trucjes geleerd om onder andere het water uit je bril te laten lopen. Je moest eerst je bril optillen om er iets in te laten lopen, inademen via je mond, hoofd schuinhouden, op de bril drukken en dan via je neus weer uitademen. Dat waren voor mij een beetje te veel dingen achter elkaar, haha. Maar na een paar keer oefenen ging het goed ☺

Deze week heb ik mijn eerste colleges gehad en zelfs dat was leuk! De vakken zijn interessant en eigenlijk altijd zitten er wel andere exchange studenten bij die ik al een keer ergens ontmoet heb tijdens orientation of de great ocean road trip, dus het is heel gezellig. We krijgen flink wat opdrachten dus daar ga ik morgen maar eens aan beginnen..

Tot gauw!

Liefs Sophie

  • 05 Augustus 2014 - 22:13

    Anja :

    Hallo Sophie,
    Leuk om te duiken, dat is al zo'n 10 jaar geleden denk ik dat we met z'n vieren gingen duiken. Yannick deed toen toch maar niet mee want hij had een losse tand en kon dat mondstuk niet in zijn mond houden. Weet je dat nog....
    Is het potje vegamite al op? Brr als ik daar aan denk lopen de rillingen al over mijn rug.
    We hebben elkaar vanmiddag op Skype al even gesproken dus laat ik het hier maar bij.
    Veel liefs en knuffel van mij!!!!
    Mama

  • 05 Augustus 2014 - 22:47

    Veronique B:

    Ha Sophie wat heb je al veeeeel meegemaakt in de korte tijd dat je er bent
    Probeer het Australisch accent niet over te nemen , hoor
    Ik vind het ergleuk om alles te lezen, zo lijk je niet ver weg.
    Heel veel groeten uit Nijmegen
    Veronique

  • 06 Augustus 2014 - 16:52

    Dinie Derks:

    Hoi Sophie,

    wat leuk jou n beetje te kunnen volgen via de verslagen. Net samen met emy en ylja hier in de tent alles zitten lezen....en foto.s gekeken. Erg leuk!!!
    als ik dan binnenkort weer op de koffie ga bij Anja, kunnen we lekker kletsen over jouw verhalen, onder andere, want vrouwen hebben genoeg gespreksstof...
    Fijn te lezen dat t jou goed gaat daar. Leuke mensen om je heen heb ik de indruk.
    we kijken weer uit naar jouw volgend verslag...helaas zullen we dieniet meer lezen vanuit de tent......⛺️
    Lieve groeten van Emy, ylja en dinie
    Naud ook natuurlijk...al las hij nu nogniet mee.xxx

  • 07 Augustus 2014 - 14:07

    Bets Raasing:

    lieve sophie wat leuk om de verslagen te lezen en de fotos te zien wat een belevenis fijn dat je zulke gezellige medestudenten hebt geniet ervan de tijd gaat heel snel maar eerst nog een fijne voorbereiding voor de volgende reis nogmaals genietervan lees met veel plezier je volgende reisverslagen sucses groeten en heel veel liefs mij bets zevenaar

  • 11 Augustus 2014 - 12:57

    Jerry Croes:

    He Sophie, het is hier maandag 11 augustus om 12.30 u. Het weer in Beuningen is zonnig afgewisseld met wat wind. Vandaag nog geen regen gehad, dat is wel fijn. In sommige delen van het land kon je gisteren ook scuba diven :). Fijn te lezen dat het goed met je gaat. Indrukken meer dan genoeg. Wat ben je veel aan het leren van het land, de mensen, de internationale studentengroep, de colleges. Mooi dat je dat met ons wilt delen. Ook de foto' s spreken boekdelen. Ik kan mijn glimlach dan ook niet inhouden. Wat moet Twister wel niet van zijn baasje denken. Het is mijn eerste vakantiedag. 2 weekjes lekker freubelen. Straks de garagedeur schilderen, glimt die weer net als die van jullie:) Joury heeft een nieuwe baan als salesmanager bij Oriënt Plaza. Andere ervaringen opdoen, en lekker eten natuurlijk. Hij begint donderdag, het zal mij benieuwen. Eerst meelopen bij de diverse restaurants en daarna evenementen organiseren en bedrijven bezoeken. Kelly heeft het erg druk in de thuiszorg. Ik ben blij dat het veel voldoening geeft om oudere mensen te helpen. 2 dagen terug een grote pan mosselen met vrienden en Leny op, dat was erg lekker. Je leest het wel, het gaat hier zijn gangetje. Ook met de buren gaat het goed :), Henk en Ingrid zijn op vakantie, ik meen naar Portugal.........geniet Sophie en ik ben benieuwd naar jouw volgende story, dikke kus van de buurtjes Leny en Jerry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Actief sinds 02 Juni 2014
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 8286

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 20 December 2014

Exchange Melbourne

Landen bezocht: