East Coast Travels - Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sophie Willemsen - WaarBenJij.nu East Coast Travels - Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sophie Willemsen - WaarBenJij.nu

East Coast Travels - Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Sophie

23 November 2014 | Australië, Brisbane

Lieve allemaal,

We hebben een hele mooie en gezellige eerste vakantieweek gehad. Dat klinkt misschien niet zo als ik vertel wat er deze week allemaal is gebeurd. De douches in ons hostel hebben geen warm water, er lopen kakkerlakken door de straat waar ons hostel is (dus waarschijnlijk ook binnen, ook al hebben we ze daar nog niet gespot), het heeft keihard geregend en onze Fraser Island trip ging onverwachts niet door. Klinkt verschrikkelijk maar eigenlijk heb ik het ondanks dat ontzettend naar mijn zin :) Maandagmiddag kwamen we aan in Brisbane. Het was prachtig weer en inderdaad, waarvoor we al gewaarschuwd waren, erg warm. Het was ongeveer 30 graden, maar het voelt veel warmer doordat het zo vochtig is. De volgende ochtend stonden we klaar om Brisbane te verkennen. Maar helaas regende het keihard.. Het heeft de hele ochtend heel hard geregend. We zijn naar een reisorganisatie gegaan waar we een dagtrip naar Moreton Island hebben geboekt op de vrijdag (wanneer de weersverwachting beter was) en twee dagen naar Fraser Island op zaterdag en zondag. Daarna zijn we iets gaan drinken binnen, bij starbucks, wat al helemaal in de kerstsfeer is met gingerbread latte's en kerstmis mokken. Ook zijn we naar Chinatown geweest, wat leuk was maar dat is niet zo groot hier. We zijn naar een winkelcentrum gegaan in de stad, en we kwamen precies op het goede moment. Er was een soort promotie met gratis champagne, dus daar hebben we wel even rondgehangen natuurlijk :) En we zijn met de kerstman op de foto geweest. Beetje vroeg als ik me bedenk dat Sinterklaas drie dagen daarvoor in Nederland is aangekomen, haha. 's Avonds hebben we zelf gekookt en daarna zijn we bij het zwembad gaan zitten, want de regen was inmiddels gestopt. Op woensdag hadden we eenzelfde soort dag. Het weer was in de ochtend goed, dus we konden op ons gemakje lekker de stad verkennen. 's Avonds zijn we naar de premiere van de nieuwe hunger games film geweest, maar ik vond m niet zo goed. Donderdag was eenzelfde soort dag, we hebben uitgeslapen en een tour door de stad gemaakt met de city circle bus. Vrijdag zijn we naar Moreton Island geweest. We moesten al vroeg verzamelen (7 uur) en zelfs zo 's ochtends vroeg was de zon al ontzettend heet. Moreton lsland is een van de grootste zandeilanden ter wereld. Fraser Island is de enige die groter is. Omdat het eiland vrijwel alleen uit zand bestond, verwachtte ik er niet zo heel veel van. Maar eigenlijk was het ontzettend mooi! Er is een groot bos en er leven veel dieren op het eiland. We gingen in een soort jeep achtige auto met zn 11en over het eiland. Ik was blij dat we zelf niet hoefden te rijden, want dat is ontzettend moeilijk in het losse zand in een 4 wheel drive auto. Het was ontzettend hobbelig, maar veel leuker dan ik verwacht had! Het was een leuke (en avontuurlijke!) manier om over het eiland te gaan. We zijn eerst naar een grote zandduin gereden waar we konden sandboarden; op je buik op een bord bovenaan een grote berg met zand gaan liggen en dan naar beneden glijden. Dat was zo ontzettend gaaf! Daarna zijn we doorgereden naar een vuurtoren (de oudste in Queensland) waar we hebben geluncht. Vanaf hier kon je de zee in kijken, en je kon de schilpadden vanaf daar in de zee zien zwemmen. Soms kun je er ook dolfijnen of haaien zien, maar die hebben wij niet gezien. 's Middags zijn we terug naar de kust gereden, waar een groot scheepswrak lag. Hier zijn we gaan snorkelen en hebben we de vissen gevoerd. Dat was heel gaaf, maar het Great Barrier Reef blijft natuurlijk de topper. Het was een supermooie dag op een prachtig eiland.
Zaterdagochtend stonden we om 7 uur op de plek te wachten waar de bus voor Fraser Island ons zou komen ophalen. De bus kwam inderdaad, maar niet om ons op te halen.. De reisorganisatie had een fout gemaakt en we waren geboekt voor de reis een week later, en niet die van deze zaterdag.. Dat was ontzettend balen, want we hadden alles wat we in Brisbane wilden zien al gedaan, en wilden heel graag naar Fraser Island toe! Gelukkig vertrekt dat reisje ook vanuit Gold Coast, waar we morgen heen gaan, dus volgende week zaterdag gaan we er ECHT heen.. Al met al hebben we hier nog twee relaxte dagen gehad. We hebben lekker geshopt en bij het zwembad gelegen, kortom; echt vakantie gevierd. Morgen vertrekken we dus naar Gold Coast, ongeveer een uur ten zuiden van Brisbane. Hier blijven we de aankomende 10 dagen.

Tot gauw! Liefs Sophie

• 23 November 2014 - 16:31

Anja:

Oh wat heerlijk klinkt dat qua temperatuur. Maar ik moet zeggen dat het dit weekend ook bij ons heerlijk was hoor. Ik heb nog even wat snoeiwerk gedaan in de tuin het is niet zo veel meer nu. Morgen 15 Gr misschien nog wat regen.....
    En jullie reizen morgen alweer een stukje zuidwaarts. Gelukkig dat je nog kon regelen dat je naar Frazer Island toe kunt. Nu ben je heerlijk aan het vakantie vieren en over precies 4 weken ben je thuis. Gezellig ik verheug me er al wel op. En jij?... Haha denk er nog maar niet aan en geniet nog even van het prachtige warme Australië.

Liefs mama

• 23 November 2014 - 22:17

Agnes:

Hoi Sophie,
    Wat fijn dat je geniet van je vakantie! Je onderneemt vele leuke dingen die menigeen nog nooit in zijn hele leven gedaan heeft.
    De laatste weken komen in zicht en wat is het allemaal snel gegaan.
    Geniet nog van het mooie weer want als je terug komt in ons kikkerlandje zul je de winterjas weer nodig hebben.
    Wij zien elkaar met de feestdagen en zien uit naar je verhalen.
    Veel liefs ook van John.
    Agnes.

• 04 December 2014 - 21:30

Tineke:

Hallo Sophie,

Je bent bijna aan het einde van je werk/vakantie periode en we hebben genoten van al je enthousiaste verhalen en wederwaardigheden en dat was heel wat! Je kunt alles prachtig omschrijven zodat we het haast zelf mee maken. Dat vinden we heel knap. Nog een week of twee en dan hopen we je weer te zien in Beuningen. Nog een goede terugreis.