Bye Bye La Trobe - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sophie Willemsen - WaarBenJij.nu Bye Bye La Trobe - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sophie Willemsen - WaarBenJij.nu

Bye Bye La Trobe

Blijf op de hoogte en volg Sophie

15 November 2014 | Australië, Melbourne

Lieve allemaal,

Vandaag is alweer mijn (voorlopig) laatste dag in Melbourne aangebroken. Mijn tentamens zijn voorbij (YAY!), maar mijn exchange semester hier op La Trobe University ook (niet zo yay..) Sommige vrienden zie ik nog als ik terugkom in Melbourne, en van anderen heb ik helaas al afscheid moeten nemen. Ik hoop dat ik iedereen waarmee ik veel heb opgetrokken in de toekomst nog een keer kan bezoeken, of zij mij :)
Morgen ga ik beginnen met de reis over de oostkust van Australia samen met Anna en Rachel. We vliegen maandagmiddag naar Brisbane, waar we een week blijven. Er is een hittegolf voorspeld, dus we hopen dat het weer nog steeds goed genoeg is om dingen te doen. We willen deze week onder andere naar Fraser Island gaan en naar de Aboriginal experience die ik voor mijn verjaardag heb gekregen. Daarna zijn we anderhalve week in Gold Coast, met zoals de naam al zegt; mooie 'gouden' stranden. We willen hier naar Surfers Paradise, de stranden, misschien surfen en/of snorkelen, en naar de theme parks hier; Movieworld, Seaworld en Wet 'n Wild. Na Gold Coast reizen we door naar Byron Bay, waar we 2 dagen blijven omdat we denken dat het mooi is, maar het is maar heel erg klein. De laatste bestemming is Sydney. Wat we hier zeker willen zien is Bondi Beach, the Opera House, Manly Island en de Blue Mountains.
En dan vertrekken we weer richting Melbourne, waar ik dan nog 6 dagen heb voordat ik weer naar Nederland vertrek.
Ik heb er heel erg veel zin in! Nu dat het warmer wordt komen tegelijkertijd ook de kerstversieringen te hangen in de stad. Dat is zo’n raar gevoel. Ik stond gister naar een ijsbeer in de etalage te kijken terwijl het 25 graden was..
Iets schrijven op deze site gaat wat moeilijker worden tijdens het reizen, want ik neem mijn computer niet mee. Maar ik ga proberen af en toe iets te schrijven!

Tot gauw! Liefs Sophie

  • 16 November 2014 - 10:17

    Janny Kleine:

    Lieve Sophie, wat zal de tijd voor jou omvliegen. Bedankt voor je leuke verhalen en nog heel veel plezier de komende weken. Daarna goeie reis terug naar Beuningen! Veel liefs van Roel en Janny

  • 16 November 2014 - 10:41

    Jerry Croes:

    He Sophie, het is hier druilerig weer dus geniet er nog maar lekker van. Op naar gouden stranden.....dat is niet verkeerd. Naar de aboriginals....ook niet. En daarna allemaal....lekker terug naar Beuningen, naar de lieve buren, doeg en voorzichtig ...snorkelen tussen de sharks?? Lfs de buurtjes

  • 17 November 2014 - 13:00

    Heidy :

    Hoi Sophie,
    Ik heb een tijd geleden van je ouders al de link naar jouw reispagina gekregen en nu heb ik eens rustig de tijd genomen om al je verslagen te lezen en de foto's te bekijken! Wat een geweldige ervaring heb je!! Super om te lezen wat je allemaal meemaakt en hoe je daarvan geniet! Zo beleven we het hier ook een beetje mee... :)
    Je terugreis naar Nederland zit alweer in het verschiet, maar voorlopig ga je nog genieten van de oostkust! Leuk als we dat ook nog met je mogen meebeleven! Heb nog even de tijd van je leven! Veel liefs en hartelijke groeten van Heidy uit Millingen! En ook van Cees natuurlijk!

  • 17 November 2014 - 15:02

    Lianne Willemsen :

    Hallo Sophie,

    We hebben al jouw reisverslagen gelezen en zijn een beetje jaloers. Wat een mooie tijd moet dit zijn voor jou, ondanks dat je ook hebt moeten studeren. Geniet er nog maar even van en tot gauw. Rob en lianne

  • 18 November 2014 - 15:41

    Erna Van Luijk:

    Hallo Sophie ,
    nadat je vader tijdens de verjaardag van Ingrid Eichelsheim heel trots en enthousiast over jouw reis had verteld ( wat je moeder tijdens onze koffie momentjes natuurlijk ook doet , maar dan wat emotioneler ;) ...)
    heb ik gevraagd of ik de link naar jouw blog ook mocht hebben , het leek me zo leuk je goed te kunnen volgen in al je avonturen ! Heb zojuist al je reisverslagen gelezen en je foto's bewonderd . Wat bijzonder dat je dit allemaal mee kunt maken !! Zo te lezen geniet je er volop van en dat doe je goed !! Deze ervaring pakt niemend je meer af en ik weet zeker dat je hem ook nooit meer zult vergeten ! Ik ben heel erg benieuwd naar het Aboriginal avontuur dat je voor je verjaardag hebt gekregen , lijkt me heel bijzonder te zien hoe deze mensen leven .
    Ik ga je nog goed volgen Sophie , deze laatste weken . Nog heel veel plezier en blijf genieten !
    Hartelijke groeten van Erna van Luijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Actief sinds 02 Juni 2014
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 8275

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 20 December 2014

Exchange Melbourne

Landen bezocht: